От ttt2 Ответить на сообщение
К All
Дата 27.08.2007 13:12:08 Найти в дереве
Рубрики Современность; Версия для печати

Один из первых комментариев на Скат

http://intellibriefs.blogspot.com/2007/08/russia-unveiling-of-skat.html

Though the unveiling of a wooden UCAV mock-up should not be taken too seriously, it also should not be dismissed offhand.

Хотя показ деревянного макета БПЛА не следует принимать слишком серьезно, это также нельзя резко отбрасывать

However, many details about the Skat's development and capabilities are still unknown. The tailless flying wing configuration is a delicate design and requires fly-by-wire technology. Further software development is necessary to allow such a plane to operate autonomously -- an important step up from a more rudimentary remote-control configuration. And indigenous software development capacity is limited in Russia. The Soviets have historically regarded computers solely as a military technology; consequently, software development remains a very underdeveloped sector of the country's economy, and workers with these kinds of skills are aggressively courted by foreign firms.

Много деталей о развитии и развертывании Ската еще не ясно. Применяемая схема летающего крыла тебует fly-by wire технологии. Необходим прогресс в развитии программного обеспечения от простых методов дистанционного управления. Это может вызывать трудности. Но у России проблемы с собственным развитием программного обеспечения. СССР исторически рассматривал компьютеры как военную технологию. Отсюда программный сектор остается очень недоразвитым, хороших специалистов агресивно переманивают иностранные фирмы

Reports that the first of two functional Skat test beds will actually have a built-in cockpit for a human pilot -- a substantial design change at a substantial additional cost -- suggest that Russia still has much to do to perfect its unmanned technology.

Сообщения о том что первый из двух Скатов будет иметь пилотскую кабину - значительные дополнительные затраты и изменения в конфигурации - говорит о том что России еще долго надо совершенствовать беспилотную технологию

Furthermore, the development of stealth technology requires a lot of work. The Russians have never believed in such technology, and they have refused to invest in it since the 1970s because of their belief that radar technology would improve faster. (Moscow does not share Washington's faith in small numbers of complex, advanced systems.)

Далее большого труда требует развите стелс технологии. Русские никогда не верили в такую технологию и отказались инвестировать в нее в 70-е поскольку считали что прогресс в радиолокации пойдет быстрее.(Москва не разделяет веру Вашмнгтона в небольшое число сложных передовых систем)

The Skat will not be the best UCAV on the market, and it certainly will not be the stealthiest. But the Russians will build it from the ground up with production efficiency in mind. If they succeed, they will deploy the Skat in numbers and formations larger than those envisioned by the Pentagon for comparable missions. They might suffer a higher rate of attrition, but one should not assume the Skat will not get the job done.

Скат определенно не будет лучшим БПЛА на рынке, и не будет самым малозаметным, но русские будут создавать его с нулевого уровня с целью добиться эффективности в производстве. Если они добьются этого то развернут Скат в количествах и формированиях, больших чем предполагает для подобных миссий Пентагон. Они может будут страдать от большей степени истощения,но не следует полагать что Скаты не выполнят свою работу