|
От
|
AlbertY
|
|
К
|
andrew~han
|
|
Дата
|
25.09.2007 11:54:10
|
|
Рубрики
|
Современность;
|
|
вертолёты похоже поменяют вместо Ми-25 пробуют Eurocopter Fennec AS 550 C3
>Суть:
>индийское правительство обсуждает возможность увеличения оборонных расходов на 1% ВВП, что даст прибавку в 50 млрд. долл. в течение 5 лет.
>Далее идет перечисленние планов по закупкам, характерно, что планируют взять ДРЛО, стелс-фрегаты.
>Обсуждается вопрос и с советским/российскими вооружениями, модернизация которых стоит 20 млрд. долл, в том числе и их полная замена на западные образцы, но полагают, что это нерально
http://www.india-defence.com/reports-3557
"
IAF is very keen to acquire helicopters with high-altitude (25,000 feet-plus) capability but they are not available in the global market. India's requirements are typical due to the tough terrain in the Himalayan heights and HAL has promised to design and deliver them within 10 years.
But for routine combat operations, Boeing has offered its famed Apache AH 64 and Eurocopter, its Tigre (Tiger in English) EC 665. The Apache offer was disclosed only last week in New Delhi by Boeing's visiting Vice President and General Manager for Rotorcraft Systems Chuck Allen.
Both these helicopters make extensive use of reinforced carbon composite materials, kevlar and titanium. Their service ceiling is around 16,000 feet.
As for the Eurocopter Fennec, it would replace the nearly 400 Alouettes and Lamas (designated Chetak and Cheetah) currently in operation with the Indian armed forces as well as private organisations. But eventually, as the assembly and progressive manufacture of the aircraft is done at HAL, around 600 of these machines could be made in India, depending upon the price and required rate of production.
"
Россия ничо современного предложить не может, а типа в Гималаях воевать нечем, нету вертолётов для высот порядка 8км, а AH-64 атстой по этому параметру, вот изучают Феники, хотят собрать и произвести у себя порядка 600 вертушек.