От Блохин Александр Ответить на сообщение
К Mike Ответить по почте
Дата 04.01.2008 16:35:47 Найти в дереве
Рубрики Современность; ВВС; Версия для печати

Re: Появились сообщения,...

>так кто что может по этому поводу сказать?

Семимильными шагами продвигается китайский авиапром -- от победы к победе! Новаторскими успехами было встречен новый, 2008 год. Появление новой крылатой машины, символизирующей достижения прогресса в области вооружений и обороны, как нельзя лучше показывает миру, что Китай славится не только производством товаров народного потребеления, но и высоких технологий. Особенных успехов достигли китайские трудящиеся в области копирования и клонирования. Новаторская идея концепции крыла и фюзеляжа на этой машине ---

http://cnair.top81.cn/fighter/J-11B.jpg



не имеет аналогов в мире. А если мы обратим внимание на это ---

A newly manufactured J-11B prototype was seen landing carrying two PL-12 ARH AAMs underneath the central fuselage. This demonstrates Chinese's effort to integrate their own weapon systems into a classic Russian design in order to further boost its combat capability and survivability. Their effort includes a Chinese multifunction PD radar (Type 1474? search >150km, engage 6 targets simultaneously) and databus compatible with PL-8, PL-12 AAM & YJ-91 ARM, a Chinese IRST/LR, as well as a redesigned glass cockpit featuring 4 MFDs and a new wide-angle holographic HUD. The aircart also has a new UV band missile approach warning system (MAWS). Two sensors are installed on both sides of the tail sting to provdie the rear coverage. In addition, AL-31F is expected to be replaced by the indigenous WS-10A. One WS-10A (Taihang 13,200kg class) turbofan was successfully tested on a CFTE J-11 engine testbed in June 2002. The first J-11B prototype powered by WS-10A flew in 2003. At least 3 prototypes are being tested at CFTE (#523, 524, 525). The production is expected to start in 2007. A tandem-seat strike version dubbed J-11BS in the same class as Su-30MKK has been under development. The first prototype was built by the end of 2007. The carrier based version (J-11BJ/J-13? based on Su-33 technology) for PLAN is also believed to be under development.

то мы поймём, как много предстоит ещё учится мировому авиапрому у китайских кудесников.... :)))

Купаться в лучах славы лучше всего вдвоем - один купается, второй сторожит вещи.