Тут еще интереснее
Согласно определению CIF, с одной стороны:
Risk of loss of, or damage to, the goods is for the buyer, just as with CFR. However, in addition to the CFR responsibilities, the seller under CIF must obtain in transferable form a marine insurance policy to cover the buyer's risks of transit with insurers of repute. The policy must cover the CIF price plus 10 per cent and where possible be in the currency of the contract.
Но тут же идет следующий пассаж:
Note that only very basic cover is required equivalent to the Institute "C" clauses, and buyers should normally insist on an "all-risk" type of policy such as that under the Institute "A" clauses. The seller's responsibility for the goods ends when the goods have been delivered on board the shipping vessel.
То есть поставщик обязан предоставить страховку на всю стоимость груза плюс 10 процентов, но только по минимальному варианту. Нападение пиратов она не покрывает. Все дальнейшее - проблемы получателя. Ответственность поставщика заканчивается в момент погрузки танков на судно.
Резюме - переговоры вести просто некому. Покупатель испарился, продавец получил деньги за груз, судовладелец получит страховку за судно. Все остались при своих. Кроме экипажа, понятно.