От Дмитрий Козырев Ответить на сообщение
К Colder Ответить по почте
Дата 05.03.2010 15:02:01 Найти в дереве
Рубрики 11-19 век; WWI; Версия для печати

Re: Цитирую. Причем...

>In 1905, motor vehicles were still expensive, unreliable toys for the rich. Public contentment with horses remained high until World War I, when the military concluded that it really did need trucks. Intensive postwar lobbying by truck manufacturers and armies finally convinced the public of its own needs and enabled trucks to begin to supplant horse-drawn wagons in industrialized countries. Even in the largest American cities the changeover took 50 years.

Здесь написано не совсем то что вы утверждаете. И все свалено в одну кучу.
Да, личный автомобиль был игрушкой для богатых, да военых интересовал мобрезерв автомобилий, поэтому они лоббировали производство тяжелых грузовиков (бизнесу они не нужны).
Но в 1905 в Париже и Лондоне работали такси....