"Some of Turkey’s local UAV programs also are not progressing as scheduled. In one case, a program launched with TAI for the design, development and production of the country’s first MALE UAV has been facing major problems and delays.
The TAI contract was signed in 2004 but so far not even a successful prototype flight has been recorded. Dörtkaşlı said last week that a first flight test is now planned for the first half of 2010, but again the system's performance level cannot be predicted at this point.
In another MALE UAV effort, Turkey wants to join the European defense giant EADS’s Advanced UAV program. EADS was formed by a merger of Germany’s DASA, France’s Matra-Aerospatiale and Spain’s Construcciones Aeronauticas SA in the year 2000."
>И еще 3 в лизинге должны быть.
Ну, вопревых, один из них они угробили в 2007ом. И даже закупили Сеарчер II на замену. И потом, он кажется, должен истекать или уже закончился?
>На что подписывались. Надо исполнять, раз согласились. :)
Переоцeнили сумрачный турецкий гений, кто-же спорит. Там ещё были крупные проблемы с интеграцией их сокровища.