Допплеровский датчик ск-ти для ЛА постоянной геометрии (а мож под fixed-wing имеются в виде все самолёты), меряет 3 проеции ск-ти: по курсу, снос и вертикальную.
Description
The AN/APN-218 Doppler Velocity Sensor (DVS) is a reliable, high-performance, nuclear-hardened Doppler radar for fixed-wing aircraft. Usually referred to as the Common Strategic Doppler (CSD), it is combined with a GroundSpeed Drift Indicator (GSDI) to process digital velocity data from the radar and display the groundspeed and drift angle. The DVS is an LRU consisting of 10 Shop Replaceable Units (SRUs). The GSDI is also an LRU and consists of three SRUs. The AN/APN-218 continuously measures three velocities: heading (Vh), drift (Vd) and vertical (Vz). These provide accurate in-flight data to navigation equipment. It can output data for all three co-ordinates from the microcontroller and process it into either MIL-STD-1553A or ARINC 575 formats.
>Velocity range:
>(heading) 96-1,800 kt
>(drift) ±200 kt
>(altitude) up to 70,000 ft
>То есть только верхняя граница. Означает ли это что нижней нет - не знаю.
Х.З. что там с нижней границей за деньги, но за бесплатно есть факт формирования окончательной ДН любой антенна на некотором расстоянии от нее
Все что ближе называется "ближняя зона" или "средняя зона" а там происходят такие чудеса, что использование доплера для измерения истинной скорости самаля представляется проблематичным.
Для 3-см диаразона эмпирически нихняя граница работы будет ЕМПИП порядка 10м, от этого я бы и отталкивался в нулевом приближении.