Видимо Вы с детьми не общаетесь. :( Иногда дети задают такие вопросы что не в силах ответить даже профессора. Но думаю что это не наш случай.
Разве Вам трудно было написать о программе CBR+ и её современном состоянии, а не лить воду в стиле "постоянно вносятся изменения в конструкцию, проводится необходимая доработка уже выпущенных и т.д."?
>>Хотите сказать что не существует такого понятия как service life?
>Существует, только вот выражается оно в часах налёта :) Календарные же оценки это всего лишь усреднённый пересчёт из налёта согласно нормативов.
Хотите пример хорошего детского вопроса и корректного ответа на него? :)
I am 12 years old and hope to become a fighter pilot in the Navy. My favorite plane is the F-18 Super Hornet. How long will this plane stay in service?
- question from Rabbit in the Sky
It is common practice for the Navy to keep an airframe in service for about 20 years or so. Since production of a particular type of aircraft often spans about 10 years, that means that a given design tends to remain in service for about 30 years as newly-built planes replace the original ones that have become worn out. It is therefore not surprising that the Navy currently plans to keep the F-18E/F Super Hornet in service until about 2030...
Biography: Jeff Scott is an aerospace engineer specializing in aerodynamic analysis and conceptual design. His primary expertise is applying aerodynamic prediction software and trajectory simulations to flight test programs and flight clearance efforts. Among the projects Jeff has supported during his career are airframe design, flight testing, guidance and control software, modeling & simulation, system engineering, performance predictions, wind tunnel tests, high-speed propulsion research, and aviation safety. Jeff is the chief editor of Aerospaceweb.org...
Попробуйте отвечать на "детсадовские вопросы" так же, и люди, как говориться, потянуться.
>>Всё это конечно замечательно, но:
>Удивили, типа. У целой пачки серий F-15C недавно вон нашли производственный брак в некоторых силовых элементах, например.
>Проблемы есть всегда - починят...
Конечно подчинят, на средства сэкономленные списанием тех, которые не подчинят.
"In April 2008, Lieutenant General Daniel Darnell testified before the Senate Armed Services Committee that the Air Force could have a requirement gap of over 800 fighters by 2024. However, after the release of the President's FY 2010 budget, Air Force leaders announced a combat Air Force restructuring plan to "eliminate excessive overmatch in our tactical fighter force and consider alternatives in our capabilities."
Instead of addressing the projected fighter gap through the accelerated purchase of replacement fighters, the Air Force plans to hasten the retirement of 250 legacy fighters, including 112 F-15s and 134 F-16s. The Air Force believes it can save $3.5 billion over the next five years and reinvest those funds to reduce current capability gaps. However, immediate budgetary restrictions--not a changing threat environment--appear to be driving this fundamental shift in security policy."
>>В каких конкретно элементах крыла трещины?
>Написано же чёрным-по-белому - "aft wing shear attach fitting". Не по глазам ? :)
Указано место, а не элементы крыла. Ну таки что, трещины в работающей обшивке?
>>И таки что, на весь парк "Хорнетов" распространилось эксплуатационное ограничение на максимальную перегрузку в 4 единицы?
>Нет.
"If a squadron can’t do the magnetic inspection on a jet included in the grounding, its crews have been ordered to inspect its wings visually. Even if they find no cracks, the Hornet pilots will not be allowed to pull more than four Gs during flight."
Если летная эксплуатация 104 машин приостановлены то на какую же часть Хорнетов распространился эксплуатационный лимит в 4 единицы? :)