От HorNet
К All
Дата 20.09.2010 16:12:54
Рубрики Современность; Флот;

HMS Daring пошел учиться воевать с американцами

И вот в связи с этим вопрос: насколько я понимаю, корабль не может включаться в AEGIS напрямую. Ну так как он будет отражать авиаатаки в структуре соедиенния?

От Александр Антонов
К HorNet (20.09.2010 16:12:54)
Дата 20.09.2010 18:44:13

В смысле "включаться" в АСУ силами и средствами ПВО/ПРО соединения СЕС?

Здравствуйте

Так они вроде в этом году собирались с этим вопросом разбираться:

http://www.defencemanagement.com/news_story.asp?id=13672

" http://www.janes.com/news/defence/jdw/jdw091201_1_n.shtml :

"... The UK Ministry of Defence (MoD) will decide in 2010 whether to acquire the US Navy's Cooperative Engagement Capability (CEC) for integration into selected Royal Navy (RN) surface ships after concluding a third tranche of Assessment Phase (AP3) studies.

"This comes five years after initial plans to integrate the UK CEC system into Type 23 frigates and Type 45 destroyers were brought to a sudden halt as a result of budget pressure...."

Without CEC, ships fitted with PAAMS/Sea Viper systems are in effect restricted to a less-than-8-mile radius ship fleet-defence protection capability-envelope:

.... and are unable to react to the most likely to be encountered- and most capable- types of airborne anti-ship threats, IE supersonic sea skimming anti-ship cruise missiles (ASCMs*)- until ASCM's are less than 40 seconds from potential impact and about 18 miles out..."

Поучившись воевать вместе с американцами видимо как раз разберутся нужны ли им терминалы АСУ силами и средствами ПВО/ПРО соединения CEC или без них (в целях бюджетной экономии) можно обойтись. :)

С уважением, Александр

От HorNet
К Александр Антонов (20.09.2010 18:44:13)
Дата 20.09.2010 18:49:59

Да, но разве ПВО АУГ для этого - удачный выбор? (-)


От Александр Антонов
К HorNet (20.09.2010 18:49:59)
Дата 20.09.2010 19:37:22

Ну почему только ПВО/ПРО АУГ. Любого оперативного соединения.

Здравствуйте

Были бы в его составе корабли с ЗРК зональной ПВО/ПРО и терминалами CEC. Да и вообще не далеко и до межвидового применения:

The Navy fielded the first CEC system in 1998. The Department of Defense supported the Navy's fiscal year 2001 budget submission to procure a total of 220 CEC systems by the end of fiscal year 2012. Seventy-nine of these systems are to be integrated with the Aegis combat systems of cruisers and destroyers. The remaining CEC systems will be placed on other ships and aircraft, but will not necessarily be integrated with their combat systems. In response to congressional direction, efforts are also underway to fully integrate CEC into some Navy E-2C aircraft, an Air Force E-3 aircraft, and the Army Patriot Air Defense Guided Missile System.

http://en.citizendium.org/wiki/Cooperative_Engagement_Capability

Defense

An Air Force E-3 Sentry AWACS, high over the landmass, detects, on the edge of its coverage, a fast-moving radar target consistent with the cruise missile type known to have been at the location where DSP detected the apparent launch. This message arrives aboard the group anti-air flagship, USS Chosin (CG-65) via JTIDS Link 16. CEC automatically searches for sensors and weapons in areas applicable to the new threat.

It determines that USS Normandy (CG-60), a Ticonderoga class cruiser, returning to a shore base to get more long-range missiles, is the closest to a point on the predicted missile track. CEC has that ship train her AN/SPS-49 long-range search radar, and gets confirmation of the missile track. Chosin now has a confirmed inbound threat, and passes that information, via CEC, to the other AEGIS vessels of the group.

The next ship to acquire the track is the Burke-class destroyer, USS Winston Churchill (DDG-81) along the path, which is not equipped with the AN/SPS-49 radar aboard the Ticonderogas such as Chosin. Churchill gets a firm lock on the incoming missile, and sets up a RIM-156 Standard SM-2 missile launch to intercept it. In the inner defensive ring around the carrier, USS Lake Erie (CG-70), picks up the missile and prepares a backup SM-2.

Churchill fires, but the target maneuvers. While Churchill's missile still might hit, Lake Erie has a better engagement geometry, and CEC agrees that the latter should fire a backup missile. Churchill illuminates the target with her AN/SPG-62 directional illuminator radar, as has Lake Erie fire another SM-2. With another target course change, Churchill still has the best geometry to illuminate the target for the SM-2's final semi-active radar homing, and keeps the SPG-62 on target. The Lake Erie missile picks up the Churchill illuminator, goes into final lock, and destroys the target.

С уважением, Александр

От HorNet
К Александр Антонов (20.09.2010 19:37:22)
Дата 20.09.2010 23:02:51

Все упомянутые корреспонденты СЕС включены в AEGIS. Type 45 - нет. (-)


От Александр Антонов
К HorNet (20.09.2010 23:02:51)
Дата 21.09.2010 01:58:24

Посредством CEC "Пэтриоту" целеуказание давали.

Здравствуйте

http://www.fas.org/spp/starwars/program/news00/bmd-000803-fea.pdf

А тут PAAMS. Аппаратуру CEC на ДВКД типа "Сан Антонио" начиная с "Нового Орлеана" устанавливают не смотря на то что там нет "Иджис":

http://navsource.org/archives/10/09/0918.htm

Для того же "Иджиса" это надсистема, потому что "Иджис" система корабля, а CEC распределённая АСУ силами и средствами ПВО/ПРО оперативного корабельного соединения.

С уважением, Александр

От HorNet
К Александр Антонов (21.09.2010 01:58:24)
Дата 21.09.2010 10:48:45

Ок, принято, спасибо. Поглядим на развитие ситуевины с интерфейсами.

Однако мы об этом, скорее всего, не узнаем.
Ненавижу, бля, военных. Закрытая маргинальная группка тупорылых идиотов. И когда ты лично из нее выходишь, оказывается, что оставшиеся в этом загоне бараны смотрят на тебя, как на говно. Причем в любой стране это примерно так.
Ей-Богу, жизнь удивительна и неповрторима.

От Администрация (Исаев Алексей)
К HorNet (21.09.2010 10:48:45)
Дата 21.09.2010 11:46:36

Замечание за ненормативную лексику. (-)


От истерик
К HorNet (20.09.2010 16:12:54)
Дата 20.09.2010 18:15:05

Re: HMS Daring...

>И вот в связи с этим вопрос: насколько я понимаю, корабль не может включаться в AEGIS напрямую. Ну так как он будет отражать авиаатаки в структуре соедиенния?
Получать информацию, ИМХО, по Wi-Fi

От HorNet
К истерик (20.09.2010 18:15:05)
Дата 20.09.2010 18:38:56

Да каналы не проблема, 16-й и 22-1 Link'и есть практически везде.

Важны стыковые интерфейсы БИУСов, вот в чем вопрос. Понятно, что они есть, но в то же время на опыте старых голландцев ("Якоб ван Хиимскерк" на базе корпуса "Кортенаэра"), эта пара заточенных под ПВО фрегатов без проблем вела собственные флагманские программы ПВО, но испытывали существенные трудности при взаимодействии с крутящими AEGIS-протоколы мериканами...

От А.Никольский
К HorNet (20.09.2010 16:12:54)
Дата 20.09.2010 16:20:42

поскольку англо-французская "Булава" по сию пору не готова

Здравствуйте, уважаемый
>И вот в связи с этим вопрос: насколько я понимаю, корабль не может включаться в AEGIS напрямую. Ну так как он будет отражать авиаатаки в структуре соедиенния?
+++++
думаю, цель учений для данного корыта сейчас достаточно скромная
С уважением, А.Никольский

От HorNet
К А.Никольский (20.09.2010 16:20:42)
Дата 20.09.2010 17:05:59

А, ну да, Фоули писал, что USN предпочитают иметь английский корабль в структуре

CVG, ибо у нагличан на борту есть офицерский бар, и там можно попить джинна, правда, только с тоником. Кстати, на эту тему был один интересный момент с базированием мериканских AV-8 на борту "Илластриеса":
http://www.navytimes.com/news/2007/08/navy_lustymain_070805/

Then there is the piece de resistance, the 20-foot-long blond oak bar that is the centerpiece of a spacious lounge, part of the wardroom annex where off-duty officers can draw a pint, dram, cocktail, coffee or tea and reflect on the day and prepare for tomorrow.

“Everyone’s working really hard, but it’s also OK to relax afterward with a beer, within the rules we live by,” Van Camp said. “The challenge is maintaining that balance between mission and safety.”

If you’re flying the next day, you’re not drinking, nor are you staying up late, Bradicich said as he sipped a soft drink.

“It’s a great tool that we don’t have,” Bradicich said. “On our ships, there’s no place where you can really unwind, get to know your shipmates on a personal level, and solve disagreements. Our view is that if you have free time, you should be doing something other than hanging around. Here, everyone works just as hard, but they also know how to unwind. It’s a huge philosophical difference.”