От realswat
К Макс
Дата 02.03.2016 09:25:45
Рубрики WWII; Флот; ВВС;

Итальянская версия

Из книжки M.Mattioli Savoia-Marchetti S.79 Sparviero Torpedo-Bomber Units

After several disappointments, on 16 July the Sparvieri finally achieved a remarkable result. That night at 0025 hrs an S.79 from the Rgpt AS of the 4th Squadra Aerea (Apulia), flown by Capitano Carlo Capelli and Tenente Ennio Caselli, launched a torpedo at a significant prey – the 26,812-ton carrier HMS Indomitable, which had been caught by the Sparviero 40 miles south of Cape Passero. The torpedo struck the carrier’s port side, flooding its boiler hold and killing seven sailors. Capelli’s S.79 disengaged without damage, and the carrier took shelter in Malta at 0730 hrs on 17 July, sailing at 11 knots. After initial repairs Indomitable left at 14 knots for Gibraltar, which it reached safely. The vessel later underwent extensive repairs in Great Britain.

От Макс
К realswat (02.03.2016 09:25:45)
Дата 02.03.2016 09:46:15

Re: Итальянская версия

Здравствуйте!
>Из книжки M.Mattioli Savoia-Marchetti S.79 Sparviero Torpedo-Bomber Units

>After several disappointments, on 16 July the Sparvieri finally achieved a remarkable result. That night at 0025 hrs an S.79 from the Rgpt AS of the 4th Squadra Aerea (Apulia), flown by Capitano Carlo Capelli and Tenente Ennio Caselli, launched a torpedo at a significant prey – the 26,812-ton carrier HMS Indomitable, which had been caught by the Sparviero 40 miles south of Cape Passero. The torpedo struck the carrier’s port side, flooding its boiler hold and killing seven sailors. Capelli’s S.79 disengaged without damage, and the carrier took shelter in Malta at 0730 hrs on 17 July, sailing at 11 knots. After initial repairs Indomitable left at 14 knots for Gibraltar, which it reached safely. The vessel later underwent extensive repairs in Great Britain.

угу.
но вот на "цусиме" давали других пилотов...

С уважением. Макс.

От realswat
К Макс (02.03.2016 09:46:15)
Дата 02.03.2016 11:54:59

Re: Итальянская версия

>угу.
>но вот на "цусиме" давали других пилотов...

Там ещё книжку про итальянские бомберы просили - так вот, теперь есть))
Понятно, что могут быть ошибки и там. Но это уже надо что-то на уровне сравнения итальянских и немецких документов делать. А пока остаётся основная рабочая версия)

>С уважением. Макс.

От Макс
К realswat (02.03.2016 11:54:59)
Дата 02.03.2016 12:04:00

Re: Итальянская версия

Здравствуйте!
>>угу.
>>но вот на "цусиме" давали других пилотов...
>
>Там ещё книжку про итальянские бомберы просили - так вот, теперь есть))
>Понятно, что могут быть ошибки и там. Но это уже надо что-то на уровне сравнения итальянских и немецких документов делать. А пока остаётся основная рабочая версия)

То есть согласно последним постановлениям ВЦСПС пока считается, что таки пара итальянцев на sm.79 в ночь с 15 на 16 июля? ОК.

А откуда взялись немцы на Ju-88 15 июля и\или вечером-ночью с 16 на 17 июля?


С уважением. Макс.