От Игорь Куртуков
К FVL1~01
Дата 11.09.2002 18:35:55
Рубрики WWII; ВВС;

Есть однако же и другое мнение

The newly-arrived Mustang was quickly recognized as being the best fighter aircraft yet to be delivered from the USA. It was found to be superior to the Kittyhawk, Airacobra and Spitfire in both speed and maneuverability at low altitudes. Maximum speed was 382 mph at 13,000 feet. At all heights up to 20,000 feet, the Mustang was faster than any other fighter then in service with the RAF. Rate of climb, acceleration, speed in a dive, stability, handling in all configurations, rate of roll and radius of turn were all rated as being satisfactory to outstanding. The armament of four 0.50-inch and four 0.30-inch machine guns was heavy and effective. The range was nearly double that of any RAF single-engined fighter. It was 25 to 45 mph faster than the Spitfire V at altitudes up to 15,000 feet. The problem was the rapid fall-off in performance at altitudes above 15,000 feet, caused by its low-altitude Allison engine which was supercharged for best performance at low levels. The Spitfire could climb to 20,000 feet in seven minutes, while the Mustang required 11. Both the Spitfire and the Messerschmitt Bf 109 were more nimble at higher altitudes. The Mustang weighed about a third again as much as a Spitfire, and was considered as being somewhat underpowered.

The relatively poor high altitude performance of the Mustang was more than just a minor deficiency, since most aerial combat over Europe at that time was taking place at medium to high altitudes. Consequently, it was decided that the Mustang I could be best used for low-level tactical reconnaissance and ground attack, where full advantage could be taken of its exceptional low-altitude performance...

Tactical reports from RAF army cooperation units were laudatory. The Mustang I and IAs were able to take an incredible amount of battle damage. The long range of the Mustang made it an excellent tactical reconnaissance aircraft and its heavy armament made it effective against most ground targets. In 18 months of operation 200 locomotives and 200 barges were destroyed or severely damaged, and an undetermined number of enemy aircraft were destroyed on the ground. This was accomplished at the expense of only one Mustang being shot down by enemy fighters, five lost to flak, and two vanishing with no record of their fate. At low altitudes, the Mustang was faster than either the Bf 109 or the Fw 190. At sea level, the Mustang could run away from any enemy aircraft. The flaps were very useful in combat to reduce the turning radius.

http://home.att.net/~jbaugher1/p51_4.html



От FVL1~01
К Игорь Куртуков (11.09.2002 18:35:55)
Дата 11.09.2002 19:13:08

НУ сколько людей столько и МНЕНИЙ.

И снова здравствуйте

Но вод подвигов сравнимых с подвигами Спитов за ним не числиться почему то. Даже сравнимых с КИТИХАУКАМИ в Африке.

ИСКЛЮЧЕНИЕ - РАЗВЕДКА (НЕС большую фотокамеру, с 24см объетивом, которая не влезала в Спит, и при этом был ЛУЧШЕ Харикена PR-1) и БОМБЕЖКИ (тут ИНВЕЙДЕРЫ А-36 просто блистали. Поражая даже пулеметные ячейки закидывая 113кграмовку унутрь)
С уважением ФВЛ

От Игорь Куртуков
К FVL1~01 (11.09.2002 19:13:08)
Дата 11.09.2002 19:34:51

Re: НУ сколько...

>Но вод подвигов сравнимых с подвигами Спитов за ним не числиться почему то. Даже сравнимых с КИТИХАУКАМИ в Африке.

In 18 months of operation 200 locomotives and 200 barges were destroyed or severely damaged, and an undetermined number of enemy aircraft were destroyed on the ground. This was accomplished at the expense of only one Mustang being shot down by enemy fighters, five lost to flak, and two vanishing with no record of their fate.


От И. Кошкин
К Игорь Куртуков (11.09.2002 19:34:51)
Дата 11.09.2002 20:18:51

"- Но доктор, Мойша говорит, что он - пять раз за ночь. - Ну так и вы говорите." (-)


От tarasv
К Игорь Куртуков (11.09.2002 19:34:51)
Дата 11.09.2002 19:37:45

Re: Подвиги ИБ расписаны как надо но где здесь о _истребительных_ подвигах? (-)


От Игорь Куртуков
К tarasv (11.09.2002 19:37:45)
Дата 11.09.2002 20:02:50

Т.о. Мустанг с Алисоном был не "той еще дрянью", а хорошим ИБ (-)


От FVL1~01
К Игорь Куртуков (11.09.2002 20:02:50)
Дата 11.09.2002 20:10:13

а нам НАДО было ИБ, причем скорее Б , чем И??????

И снова здравствуйте

с НИКАКОЙ ЖИВУЧЕСТЬЮ (даже не все баки протектированы)

У нас Б- то был, Ил-2 назывался... НАМ И - требовался, а вот как И- аппарат не БЛИСТАЛ....
С уважением ФВЛ

От Игорь Куртуков
К FVL1~01 (11.09.2002 20:10:13)
Дата 11.09.2002 21:44:35

Если вспомнить...

... сколько наши истребители делали вылетов на штурмовку и разведку, то думаю работа бы нашлась.

>с НИКАКОЙ ЖИВУЧЕСТЬЮ (даже не все баки протектированы)

Повторим:

Tactical reports from RAF army cooperation units were laudatory. The Mustang I and IAs were able to take an incredible amount of battle damage. The long range of the Mustang made it an excellent tactical reconnaissance aircraft and its heavy armament made it effective against most ground targets.

От badger
К Игорь Куртуков (11.09.2002 21:44:35)
Дата 12.09.2002 04:09:18

Re: Если вспомнить...

Чуток про P-51, это правда самая первая версия с V-1710-39:







От Игорь Куртуков
К badger (12.09.2002 04:09:18)
Дата 12.09.2002 04:33:19

Re: Если вспомнить...

>Чуток про P-51, это правда самая первая версия с V-1710-39:

Самолетостроение в СССР, т.2, сс.260-261.

Собственно в процитированном мной отрывке речь шла про тот же самый самолет. Только значения максимальной скорости получаются разные - по английским данным на 4 км (13000 футов) он развивал 611 км/ч (382 мили в час), по данным НИИ ВВС - 587 км/ч на 4600 м.

От badger
К Игорь Куртуков (12.09.2002 04:33:19)
Дата 12.09.2002 04:51:19

Re: Если вспомнить...


>>Чуток про P-51, это правда самая первая версия с V-1710-39:
>
>Самолетостроение в СССР, т.2, сс.260-261.

>Собственно в процитированном мной отрывке речь шла про тот же самый самолет. Только значения максимальной скорости получаются разные - по английским данным на 4 км (13000 футов) он развивал 611 км/ч (382 мили в час), по данным НИИ ВВС - 587 км/ч на 4600 м.

Возможно на нашем бензине испытывали.

Но по моему хорошо заметно что это не истребитель всё - таки.

От Игорь Куртуков
К badger (12.09.2002 04:51:19)
Дата 12.09.2002 06:14:03

Re: Если вспомнить...

>>Собственно в процитированном мной отрывке речь шла про тот же самый самолет. Только значения максимальной скорости получаются разные - по английским данным на 4 км (13000 футов) он развивал 611 км/ч (382 мили в час), по данным НИИ ВВС - 587 км/ч на 4600 м.
>
>Возможно на нашем бензине испытывали.

Я думаю дело в высоте. Западные источники дают границу высотности для этого Алисона в 12-13 тыс. футов (3660 - 3962 м). НИИ ВВС приводит значение на высоте 4600. Думается и графичек тогда не совсем верный, и выходит на форсаже Мустанг Як-7 обгонял на всех высотах, а на номинале - на высотах ниже 4 км.

Отметим и легкий анахронизм. Мустанг I - самолет рубежа 1940/41, а сравнение не графичке проводится с самолетами 1942 и 1943 года. А на рубеже 1942/43 вышел уже Мустанг II, с Алисоном V-1710-81, дававший 624 км/ч (380 миль в час) на 6096 м (20000 футов).

Вобщем, понятно что в НИИ ВВС Мустанг попал летом 1942 и уже не имел таких восторженных отзывов, какие ему дали англичане весной 1941.

От Игорь Куртуков
К badger (12.09.2002 04:51:19)
Дата 12.09.2002 05:13:41

Re: Если вспомнить...

>Но по моему хорошо заметно что это не истребитель всё - таки.

Но и не дрянь.